Thursday, May 13, 2010

kerana die seekor kucing version 3.0


haaaaa..byk nau aku bebel pasal kucenk kan..haha,nk wat cmner,blog aku..haha,so tgh rajen nih,aku nk cerita ckit sikap manusia dgn kucenk nih..aku x ckp semua org suke kn kucenk..tp law x ske sgt..pliss laa,behave ckit..die makhluk ciptaan Allah jgak..same je mcm kite nih..

kn cumil kucenk nih..tuhan da cipta die utk byk sebab, bukan utk kte nk sebab kn kematian die,cacat die.. kucenk ni sahabat nabi la !

betol,aku betol2 x paham dgn manusia nih,kdg2 x berfikir bile nk bwat sesuatu,aku bkn concern kt kucenk je,kt haiwan laen pown same..nih base on ape yg aku tgk,depan mate,bkn lam tv sume tuh..law x ske,halau je die elok2,die x marah laa..x cakar pown..

nk2 time tgh mkn,ade la sekor kucenk nih,dtg..buat bunyi die laa kt mamat ni,aku duk ushar je laa,skali mamat tuh bgn,aku ingt nk wat ape..die pegi terajang nye kucenk tuh..adooiiiii..ape ko pikir dowh manusia?ape laa yg ko pikir?ko x blaja agama ape jgn mnyakiti binatang?die dtg nk mintak mknan je kowt..law x kasi xpe,ko mkn je dlu,ade sisa2 tuh kasi la ckit,bkn byk mner pown..kucenk tuh mmg da dlahir mcm tuh..ade sebab tuhan cipta die..setiap kali ko kasi kucenk mkn,die doa blk laa kt kaw..nk harap manusia yg doa kt kaw tuk 1 hari?tataw laa..setaon?brape kerat laa sgt yg mendoakn kaw tuh? harap mak ayh je laa.. law perangi ko da camtuh,mmg x ah !cube laa bwat pahala ckit dgn care sng camnih,x ssh pown..alangkah baek nye law kucenk tuh dtg kt aku..insyAllah..aku kasi kucenk !

kalau kucenk tuh curik sekor ikan kte,ko nk sumpah seranah ikowt kaw la kn,tp jgn laa smpai ko nk isi racun pada ikan tuh semata2 tnda geram kaw kt kucenk tuh..alaahaaii..pikir pnjg ckit bole?dah tuh rezeki die..sekor ikn je kowt,die da knyg die da x curik lah..bkn die curik tv pown,emas ke,dwit..ikan sekor,brape sen sgt..halal kn jer la,xde rezeki kite,kucenk tuh law mati,syurga d janji kan,kite nih law mati?dgn bunuh kucenk nye..sendri pk la,blaja agama kn kt sekolah,kena seksa dlu ok !

kucenk nih sahabat nabi..nabi sanggup kerat sejadah die time nk solat sbab x nk ggu kucenk tuh tdo,itu nabi..yg da terpilih,sempurna sifat nye..tp law kite yg manusia biase nih,sempurna nye x..nk2 yg jenis xtaw ape pemikiran die..mmg dpt penyakit ah kucenk tuh,abes kuat mkn pnyapu kan :)..kucenk itu pembersih !..bukan aku yg ckp..ade hadith lg sebab nabi pnah berwuduk pd tempat air yg dijilat kucenk ok !..pada siape2 yg x brape suke kucenk,pliss la ok..x semua org jahat,x semua nk wat camtuh..tp tlg laa..halau die elok2..itu kn lg baek.. ;)


aku x mintak pown nk d lahir kn nk kna terajang,mkn kaki,sepak semua..
harap kn belas ehsan manusia yg budiman je..
aku da di cipta kan utk penyesuaian populasi je,ekosistem..
tuhan da rancang semua..terlalu sempurna..

dah,dah byk sgt dah aku bebel pasal kucenk..ini ats sekadar beringt je,aku pown x bek sgt laa,tp x laa wat bnda camnih kt kucenk..hehe,sury la law ko bace rase2 cam emo sgt..hehe..trime kaseh laa sudi membace ;)


2 comments:

  1. These kind of people kan are LOSERS, seriously! Ader akal x pakai, sia2! Oh,LOSERS!

    ReplyDelete
  2. totally ! completely LOSERS ! da bole bau syurga agk nye..

    ReplyDelete